|
Радостни деца
спокойни родители
Mалките палавници откриват своя втори
дом. Обградени с внимание, грижи, приятелско отношение, доброжелателност, изживяват пълноценно своето детство.Чустват се обичани, щастливи с усещането,че всичките им мечти могат да станат реалност. Израстват като пълноценни свободни личности с придобити знания и умения. Намират своето достойно място в живота, променяйки света около себе си към по-добро.
Нашите цели са:
* Детето да изпитва сигурност в детската градина и постепенно да открие собственото си място в групата.
* Да реагира на норми на поведение предлагани от възрастните и усвоява умения за самообслужване .
* Да умее да се ориентира в собствените си преживявания - да наблюдава , обследва , открива.
* Да използва подражателни техники ,а по- късно да се стреми към самостоятелно извършване на действия.
Как ги постигаме?
* Насърчаване на детската активност и творчество.
* Индивидуален подход , зачитане на детската личност, прилагане на съвременни компютърни програми за обучение и забавление.
* Равен старт и качествено обучение чрез традиции, различни иновационни и интерактивни методи на общуване.
* Активно участие на родителите в живота на децата, чрез постоянен диалог взаимно доверие и подкрепа.
В група "Радост" ти ела,
приятели нови си намери.
Цял ден в радост и игри
се забавлявай и учи.
Учебна програма
Учебно възпитателния процес се осъществява според държавните образователни изисквания по утвърдена Програма на доц. Русинова и колектив. Учебните помагала са на Програмна система "Моливко"- издателство Слово.
Съдържанието и целите на образователния процес са насочени към усвояване на знания .
Какво ще учим във първа група?
* Околен свят
- Ще се запознаваме с различни предмети и техните функции.
* с професиите на хората
- Ще се учим да бъдем учтиви и да ценим здравето.
- Ще овладяваме норми за безопасно движение.
- Ще разглеждаме и посочваме:
* части на растения и животни
* цвят, форма
- Ще наблюдаваме:
* поведенчески реакции на животни
* промени в природата, през различните сезони
* Български език и литература
- Правилно ще произнасяне думи и фонеми.
- Ще възприемаме нови думи, изразяващи- названия, признаци,
свойства, качества на предмети, думи с противоположно значение(топло - студено, прав - седнал, голям - малък,
тук - там)
- Ще възприемаме художествени произведения и
съпреживяваме чувствата на главния герой чрез:
* участие в подражателни движения
* изразяване чрез мимика, жест, смях, междуметия и други
* Математика
- Ще учим за пространствени посоки
* горе, долу, отпред, отзад, ляво, дясно
- Пространствени отношения
* над - под, пред - зад, между, средата
- Принадлежност на обект към група
- Ще съпоставяме обекти от 2 предметни групи
- Измерения
* високо - ниско, тясна - широка, дълго - късо
- Количества
* един, два, много, малко
- Геометрични фигури
* кръг, квадрат, триъгълник
- Частите на денонощието
* ден - нощ
* сутрин, обед, вечер
* Конструиране и технологии
- Ще се научим да се самообслужване
- Да осъществяваме действия на битов труд
- Ще изпълняваме поръчения
- моделиране, низане, вгнездяване, забождане на мозайки и др. природни и конструктивни материали
* Изобразително изкуство - рисуване, апликиране и моделиране
- Ще рисуваме
* хоризонтални прави и вертикални линии с два цвята
* прекъснати линии
* листенца, точки с четка ( декорация)
* кръгове в рамките на листа ( гнездо )
* изчистена крива ( топка )
* печатане с тампон
- Ще апликираме
* подреждане на готови изображения
* залепване на елементи на определено място
* съставяне на образи от малък брой елементи
- Ще моделираме
* източване на пръчици върху плоскост и между дланите
* извиване на източени пръчици
* овалване на пластелин върху дъска и между дланите
* съединяване на два елемента
* комбиниране на изображения с клечки и пластелин
* Музика
- Ще се вслушваме в музика
- Ще разпознаваме песен и
съпреживяваме музикални произведения
- Слухово ще различаваме
* високи - ниски тонове
* силни - тихи звуци
* бързо - бавно темпо
- Ще пеем с възрастен
- Ще изпълняваме музикално - ритмични движения ( ходене, тичане, маршируване, танцуване )
- Ще съпровождаме песен с пляскане, с кубчета, с дрънкалки и др
* Физическа култура
- Подражателно ще изпълняваме действия на възрастни и любими герои
- Ще усъвършенстваме ходене
* на малки групи
* в колона
* в разпръснат строй
* към ориентир
* по ограничена площ
* в кръг
- Ще усъвършенстваме бягане
* на малки групи и в колони
* в разпръснат строй
* в различно темпо
* до даден предмет
- Ще усъвършенстваме лазене, провиране, катерене, скачане,
търкаляне, хвърляне, ловене.
- Ще изпълняваме упражнения и за равновесие.
- И накрая , но не и на последно място ще играем весели и много забавни игри.
Всеки ден на детето да започва с радост
и да завършва с усмивка.
Как децата прекарват деня?
7.00:8.30 Прием на децата,игри по интереси.
8.30 : 8.40 Утринно раздвижване.
8.40 : 9.00 Подготовка за закуска и закуска.
9.00: 10.00 Основни форми – ситуации по образователни направления.
10.00:10.15 Подкрепителна закуска.
10.15: 11.30 Допълнителни форми
Сюжетно–ролеви игри,констуктивни игри,музикално–подвижни игри и др.
Начални комютърни умения
Приложни изкуства
Игри на открито
11.30 :11.45 Подготовка за обяд
11.45 :12.30 Обяд
12.30 :12.45 Подготовка за сън
12.45:15.30 Следобеден сън
15.30 :16.00 Личин тоалет и подготовка за закуска
16.00:16.30 Закуска
16.30:17.00 Допълнителна форма.
17.00 :18.00 Дейност по избор, развлечения, игри на открито.
|